پیدای پنهان

شهید شناسی

پیدای پنهان

شهید شناسی


بسم الله الرحمن الرحیم



❓در ابتدا بیوگرافی مختصری از زندگی پدرمحترم  را بیان بفرمائید.


حاج احمد متولد ۱۳۵۲بود از روستای شم آباد از توابع شهرستان سبزوار و ۳۰ کیلومتر تا مشهد مقدس راه دارد.

این روستا به لطف یه حاج شیخی که حدودا صد سال پیش در روستا زندگی میکرد که از لحاظ علمی ،فرهنگی،مذهبی  فوق العاده روستای قوی هستش و تعدادی از همین روستا طلبه شدند و در زمان دفاع مقدس ۴۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تو منطقه سبزوار بیشترین شهید متعلق به همین روستا است. که حاج احمد آقا(شهید مدافع حرم حاج احمد جلالی نسب) ۴۶مین شهید است. که از دوران ابتدایی پدر بزرگم مهاجرت میکنه به شهر قم در ایام راهنمایی و دبیرستان تقریبا مصادف با ایام جنگ بوده پدر بزرگ و عموی بزرگم توفیق شرکت در جنگ را داشتند اما حاج احمد نه چون بعد از عموی بزرگم فرزند دوم خانواده بودند .و بعد از ایام جنگ در نانوایی که متعلق به پدر بزرگم بود مشغول کار می شوند . یه یک سال و نیم درس طلبه گی  خوند اما چون فشار مالی که به پدر بزرگم بود مجبور شد به حاج احمد بگه کار دست رو ول کن و بیا تو نون وایی پیش من کار کن و بعد از اینکه حاج احمد از آیت الله اراکی استفتا  میکنه که درس بخونم یا حرف پدر مو گوش کنم؟ در جواب میفرمایند بهتره درس رو رها کرده و به کمک پدر بری و دوباره بر میگرده تو نون وایی مشغول میشه و همون ایام کار که مصادف بود با دوران ازدواج و سربازی رفتن شرایط ورود به سپاه پاسداران مهیا شد وارد کادر سپاه شدند از سال ۱۳۷۲ بعد تا زمان شهادت در سپاه بودند و در مجموع چهارتا فرزند از خود به یادگار گذاشته اند  از لحاظ سنی بزرگتر من هستم یه اخوی دیگه داریم که یک سال و نیم از لحاظ سن از من کوچیکتره و ایشون نیز متاهل است و یه خواهر برادر کوچیکتر یادگار از ایشون موند. 


❓ رفتار شهید با پدر و مادرشون چگونه بود؟

الحق والانصاف اگه بخوایم شعار ندیم فوق العاده احترام پدر و مادر رو نگه می داشتند و من الانم احساس میکنم به نسبت از هم سن و سال هام موفقیت دارم علتش همین احترام به پدر و مادر است چون هم پدر و مادر م احترام پدر مادر رو نگه می داشتند رو من هم تاثیر گذاشته هفته ای حداقل۳ به پدر مادر شون سر میزند 



❓ چه توصیه هایی به مادرمحترم میکردند؟  ایشون در باره مسائل تربیتی ما حساس بودند و در همین مورد به مادرم توصیه هایی داشتند 




❓ارتباط شهید با دوستانش چگونه بود؟

حاجی زیاد مشغول کار بود و ما زیاد توخونه نمیدیدمشون 

و درمورد کار خیلی جدی بود ودر کنار جدیت با همکارشان خیلی گرم صمیمی بود


❓رابطه شهید با قرآن و دعا چگونه بود؟

حاجی حاضر بود روزی باهم بشینیم قرآن بخونیم و ایشون غلط های مارو بگیرین و توصیه ای  به هیئت رفتن من و برادرم  داشتند



❓از اینکه فرزندشهید هستید چه احساسی دارید؟ راستش رو بگم احساس غرور 




❓وقتی دلتنگ پدرمیشویدچطوراین دلتنگی روبرطرف می کنید؟

من چون پدرم پیکری ازش برنگشته و مزاری ندارند 

موقع ای که پدر و مادر بزرگم به رحمت خدا رفتند تو قبرستان بقیع قم یک قبری خریداری کردند برای زمان مرگ شون و سفارش کردند اگه شهید شدم تو گلزار شهدا علی ابن جعفر دفن کنید اگر نشدم تو همین قبرستان بقیع 

و بعد از شهادت یک تشیع جنازه نمادین تو روستا انجام گرفت و یک سنگ قبر تو گلزار روستا دارند و یکی در امام زاده علی ابن جعفر در گلزار شهدا قم و یکی هم قبرستان بقیع و موقع دلتنگی تو جای خلوت مداحی منم باید برم  سید رضا نریمانی رو گوش میدم و جایی که خیلی به من آرامش میده موقع رفتن به بهشت معصومه با لا قبر شهدای مدافع حرم افغانی و پاکستانی است 



❓نظرشهیدبزرگواردرباره ولایت فقیه چه بود؟

اصل اساسی تمام تصیم مهمش ولایت فیقه بود از صمیم قلب حضرت آقا رو دوست داشتند و خیلی حساس بودند تو انتخاب نامزد های انتخاباتی ملاک ایشون ولایت فیقه بود 


❓ به کدام ائمه ارادت خاصی داشتند؟

تو دهه اول محرم اولین نفر بودند به هیئت رزمندگان میرفتند و آخرین نفر بیرون می آمدند و پذیرایی از عزاداران



❓اگرصحبتی بااعضای کانال عاشقان شهادت داریدبفرمایید.

فقط میتونم دعاشون کنم 


❓بعنوان اخرین سوال توصیه شمابه هم سن سال های خودتون چیست؟

من کی باشم توصیه به کسی بکنم  اگه قرار باشه کسی توصیه بکنه هم سن و سال من نیست بهترین توصیه توصیه اهل بیت هست



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۷
خادم الشهدا عاشقان شهادت

نظرات  (۱)

سلام و درود خدا  بر شهدای گرانقدر.شهید احمد جلالی نسب از دوستان دوران نوجوانی بنده بودند و انسانی بسیار شایسته و مومن.انشاالله با شهدای کربلا محشور شوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی